Nemuritoare printre Nemuritori (chiar daca unii se mai cred muritori de rand)

Nemuritoare printre Nemuritori (chiar daca unii se mai cred muritori de rand)
Nemuritoare printre Nemuritori... Desavarsita printre Desavarsiti... Geniala printre Genii... Tacere din Liniste... Aduna duh de pace in sufetul tau si mii de insi se vor mantui in jurul tau ( Sf. Serafim de Sarov )

luni, 21 noiembrie 2011

Comunicarea in relatii – Serviciu, familie, cu grupuri, relatii 1 la 1

Comunicarea in relatii – Serviciu, familie, cu grupuri, relatii 1 la 1
            Comunicarea eficienta se face prin semne, atingeri, priviri
            Cred ca ii cunosc bine pe cei apropiati, pe parintii mei, pe sotul meu, pe prietenii mei sau colegii de birou. Insa lucrurile nu stau chiar asa. Pentru ca imi dau seama ca nu ma cunosc nici pe mine in totalitate, de multe ori ma surprind reactionand asa cum nu m-as fi asteptat sau dand randament intr-o situatie asa cum nu as fi crezut ca o pot face. Cum putem spune ca il cunoastem pe cel de langa noi daca nici pe noi nu ne cunoastem bine?
            Sa investigam putin necesitatea cunoasterii altei persoane.'Problema 'altuia' este in acelasi timp si problema mea; nu-l pot aborda pe altul decat prin mine, dupa cum si eul meu are valoarea pe care i-o acorda ceilalti. Fara aceasta reciprocitate interpersonala nu poate fi inteles nici unul din cei doi termeni ai cuplului: eu si altul.' (Adrian Nedelcu)
            Deci este clar: fara cea de-a doua persoana, in fata careia sa ma oglindesc, de la care sa primesc un feedback sau cu care sa ma compar, eu nu as fi... eu deoarece nu am nici un punct de referinta in raport cu care sa inteleg CEEA CE SUNT. Imi imaginez cum ar fi sa traiesc fara sa ma intalnesc cu nici un om. Nu cred ca as avea masura comportamentului meu, a sanatatii mele mentale, nu as avea imaginea completa a notiunii de 'eu', a persoanei mele, a tot ceea ce sunt / a ceea ce insemn eu. Reciproc, este valabila si cealalta varianta - asa cum eu ma cunosc pe mine prin altul / altii, asa si cei din jurul meu se pot cunoaste prin mine. Din comunicarea noastra se naste imaginea mea, imaginea celuilalt si imaginea noastra.
            De aici totul e simplu: bineinteles ca vreau sa stiu mai multe despre celalalt, in primul rand despre cei apropiati, apoi despre oamenii pe care ii intalnesc, despre prieteni, colegi si despre cei cu care lucrez. Niciodata nu vom putea sti totul, dar macar sa incercam sa aflam mai mult. Astfel putem afla mai multe despre noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.